Follow:
diary

Hillybilly’s Diary #105

Na een heerlijke vakantie is het nu weer tijd voor mijn diary op de maandag! Deze diary zal iets anders zijn dan normaal. Ik zal voornamelijk foto’s laten zien van de afgelopen weken. Geen chronologische volgorde, maar gewoon een compleet plaatje van de vakantie. Kijken jullie mee?

Nét voor de vakantie mocht Thomas zijn gips er gelukkig af! Hij presteerde het in de week voordat wij op vakantie zouden gaan met zijn pols aan een ijzeren hek te blijven hangen. (ik krijg nog steeds een steek in mijn borst als ik eraan terug denk hoe veel erger het had kunnen aflopen). In het ziekenhuis mocht zijn gips eraf en werd de hechting eruit gehaald. Gelukkig maar!

Donderdag in de loop van de ochtend gaan we volgeladen richting de Belgische Ardennen. Naar de camping waar we dat jaar daarvoor ook een weekje verbleven. Een camping met Nederlandse eigenaren, Nederlandse animatie en een heleboel Nederlandse kinderen. Ideaal voor het maken van vrienden. Dit keer niet in een tent maar in een luxe stacaravan.

Met een prachtig uitzicht! We hebben een week lang ontzettend warm weer. Daarom dolblij met dit plekje onder de bomen, heerlijk schaduw. We keken uiteraard de hockeydames gedurende de week. En heerlijk veel buiten.

Thomas heeft ook een paar keer met de animatie meegedaan. Elke dag was er een Ranger uurtje. Thomas genoot volop!

Het animatie team zorgde voor een hoop lol. Amy en Fenna deden ook actief mee met sommige spellen. Al vonden zij het leuker om in de avond met een groep jongeren en het animatie team te hangen bij de kantine. Een crush op één van de animatieteam leden zorgde nog voor een lekker puber humeur toen we naar de andere camping gingen. 😉

Aan het einde van de week gingen Andries, Thomas en ik nog naar een natuurpark in de buurt van de camping. De meiden wilden liever op de camping met de vrienden blijven. We hebben die dag heel veel gelopen en Thomas vond het erg leuk! Een leuke afsluiter van de week in de Ardennen. Amy en Fenna willen volgend jaar wéér naar Petit Suisse!

De overige twee weken hadden we geboekt op een stadscamping in Frankrijk, Strasbourg. Achteraf gezien is een stadscamping niet de ideale camping om lang te verblijven. De gasten die hier verblijven zijn vaak op doorreis en dus hooguit 2 dagen op de camping. Ook was er geen animatie en amper Nederlandse gasten. Thomas vermaakte zich wel in het zwembad, maar de meiden mistten hun vrienden op de andere camping. Erg jammer, maar helaas.

Wel een heerlijk zwembad op deze camping!

Om de meiden een beetje te vermaken gingen we er daarom maar wat vaker op uit. Al was dat in die warmte niet altijd iets waar we écht veel zin in hadden. 😉

In de avond even een ijsje halen bij het restaurant. (12 euro voor 3 ijsjes…kaching!!)

Hier gingen we over een brug wandelen die Frankrijk met Duitsland verbindt. Dus even in een paar minuten van Frankrijk naar Duitsland gelopen en weer terug. haha

Even afkoelen in een koele supermarkt. 😉

Thomas heeft zowaar echt een lekker kleurtje voor zijn doen! Dat komt door al dat zwemmen in het zwembad natuurlijk. Vorig jaar kon dat niet omdat hij een infectie had bij zijn knieholtes. Lekker koppie!

Strasbourg stad even bezichtigen. Erg leuke gekleurde huisjes!

En een heus Thomas-plein!

We besloten uiteindelijk 4 dagen eerder weg te gaan van de camping. Wij hadden het zelf ook wel gezien. Ik sliep er ook erg slecht door een goederentrein die langs de camping reed (stuiterend in mijn bed ’s nachts). Ook wilden we nog langs bij vrienden in Assen op de terugreis, en die konden alleen in het weekend nog maar afspreken.

Dus op zaterdag hals over kop gaan inpakken en de 6 uur durende reis naar Assen ingezet!

En zaterdagavond en zondag bijna de hele dag heerlijk genoten van het samenzijn met onze vrienden. Even herinneringen ophalen aan de tijd dat we gezamenlijk op dezelfde camping in Duitsland stonden. Genieten!

En zo hadden we opeens nog een week heerlijk thuis! Ik ging dinsdag met Thomas en mijn (bonus)moeder gezellig een dagje naar Blijdorp. Thomas vond het geweldig! En we hebben ontzettend veel dieren van dichtbij gezien.

En vrijdagavond een uitje met mijn (bonus)moeder en de meiden, naar de bios; Mamma Mia. Erg leuke film en gezellig zo’n meidenavondje. Ik werd zelf vrijdag niet heel erg lekker. Maar kon wel mee gelukkig. Terwijl ik dit typ (zondagavond) ben ik nog steeds niet helemaal fit. Flink aan het hoesten en kortademig. Maar goed dat het gewone ritme deze week weer gaat beginnen. Zijn we allemaal aan toe! Geen hitte meer, regelmaat en af en toe het huis weer even voor mijzelf……ik kijk ernaar uit. 😉