Follow:
diary

Hillybilly’s Diary #149 ** Vakantie editie! **

Drie weken hebben jullie mijn Diary moeten missen. Ik kon op mijn vakantieadres niet echt bloggen, dus daarom nu een extra lange Diary. Geen data erbij, ik weet namelijk niet meer precies wanneer we alles hebben gedaan, maar een mooi overzicht van onze mooie vakantie in Duitsland. Enjoy!

Wij gingen met ons gezin naar een camping in Walkenried. Een camping met ontzettende leuke Nederlandse eigenaren. Voor ons de eerste kennismaking met deze camping en dit gebied in Duitsland. Drie weken lang in een tent is voor mij een uitdaging, maar we gaan ervoor!

De avond voor vertrek nog even bij mijn vader en (bonus)moeder langs. Even gezellig eten met elkaar en afscheid nemen. Thomas kreeg uiteraard zijn lievelingspizza!

We vertrokken op zaterdagochtend. De reis verliep voorspoedig, het was wel warm, thank God voor de airco! Eenmaal aangekomen moesten we even wachten tot de receptie openging, maar konden we al wel even kijken op de camping.

De eerste week was bloedheet (net als in Nederland). Gelukkig is er een binnenzwembad op de camping om lekker af te koelen en in de omgeving ook nog buiten zwembaden. Elke dag is er animatie voor de kinderen. Thomas vond dat even spannend, maar al heel snel deed hij erg vaak mee met de animatie. Super leuk!

Highland games! Heerlijk ravotten met hamers, spijkers en hout…

Lekker afkoelen in het zwembad.

Uiteraard moest ik in de eerste week naar de DM! Dit is nog maar een klein beetje van het totaal aantal spullen wat ik heb gekocht….oooppsss….

Op het stukje waar wij met de tent stonden (kant en klare tent) stonden veel gezinnen. Erg leuk voor de gezelligheid natuurlijk! Amy en Fenna werden een soort animatieteam..haha

Ook heeft Thomas met al die kinderen een super gave hut gebouwd.

Even afkoelen in de schaduw…

Thomas raakte in de vakantie ook helemaal verslaafd aan de Donald Duck. Ik heb hem meteen lid gemaakt…

Elke avond vaste prik, samen lezen in de slaapcabine!

Thomas kreeg al snel een “vast” vriendje, Maurits. Elke dag met elkaar, en andere vriendjes, op pad. Op de camping is een klein meertje, ideaal om te varen voor die gastjes!

En het duurde niet lang of ze lagen er allemaal in! Niet echt het meest frisse water, maar ach….het is vakantie!

Toen het iets afgekoeld was kon er heerlijk buiten een spelletje gespeeld worden.

Thomas kreeg helaas weer wat last van uitslag door de zon. Twee jaar geleden was dit echt een groot drama en lagen zijn hele knieholtes open. Dus af en toe even in de tent…

Even ingesmeerd met zalf en vette crème…

Met Fenna even een flink stuk wandelen in de omgeving. De omgeving is echt prachtig!

Even afkoelen bij een meer in de buurt. Dit was geen succes. Slecht bereikbaar, alleen stenen om op te zitten. Dus hier zijn we niet lang gebleven.

Dit zwembad was wél een groot succes! Wow, wat een omgeving hè?!

Bij de animatie heeft Thomas een mooie auto gemaakt, speciaal voor de drive-in bioscoop die avond! Echt, de animatie op de camping is fantastisch!

Ik heb wel wat moeite met het koken op de 3 pitjes. Koken is sowieso niet zo aan mij besteed, maar als je dan ook beperkt bent in de ruimte…tja…

Na zo’n dag ga ik heerlijk met een boek onderuit….Love it!

Thomas is elke dag helemaal gesloopt na al die intensieve ondernemingen. Zalig zo’n vakantie!

We gingen ook een dagje naar de prachtige stad Goslar. Eerst de stad in, het was wel erg warm! Prachtige gebouwen en sfeer. Aansluitend bezochten we ook een kasteel. Ik ben even vergeten wie daar ook alweer heeft gewoond in het verleden, maar in de “kelder” lag wel een graf met het hart van die koning (?)…..je merkt het, ik heb lekker opgelet..haha.

Yummie!!!

En in het kasteel…

Na een flinke hete periode ging de temperatuur gelukkig iets omlaag. En zoals ik in Duitsland wel gewend ben, gaat dit weleens gepaard met fikse regenbuien!

En dan ga je binnen kaarten!

In de avond wordt er soms ook wat leuks georganiseerd. Zo is er één keer per week een kampvuur waar kids marshmallows kunnen roosteren. Tof!

We zijn ook naar een concentratiekamp geweest in de buurt. Erg indrukwekkend…

Na zo’n uitje neem ik altijd even een rust momentje 😉

Ook is er een midgetgolfbaan op de camping. Gewoon gratis te gebruiken. Dus dat hebben we natuurlijk ook een paar keer gedaan.

In de buurt is een plaatsje Bad Sachsa. Hier is Andries met Thomas even naar de kapper geweest en heb ik met Amy en Fenna even een rondje door de winkelstraat gedaan.

just so you know…

Natuurlijk even in een Oktoberfest jurkje poseren!

Een vakantie in Duitsland kan niet voorbij gaan zonder te rodelen! En dit jaar heb ik het zelf ook voor het eerst gedaan. Fantastisch!

In de laatste week was het weer een stuk aangenamer om wat dingen te ondernemen. We besloten naar een berenpark te gaan….

Toen we daar binnenkwamen waren de eerste hokken bezet door: cavia’s, konijnen, vogels en een schildpad…hmmmm niet echt bijzonder. Toen kwamen we voor bij dit verblijf…

Een hok met borden van dieren! Tja, zo kan ik ook een dierentuin vullen…haha.

Gelukkig kregen we toch nog beren te zien!

Dus uiteindelijk wel de moeite waard geweest 😉

Ook hebben we super gezellig een avond bij de camping BBQ gegeten. Samen met 2 stellen van “onze plek” waar we een leuke klik mee hadden.

Op de laatste dag zijn we nog naar een gigantische hangbrug geweest. Dit was echt een super ervaring! En ik kan jullie vertellen dat Andries het meest bang was, hij scheet in zijn broek! Hahahaha

En op de camping was er nog tijd om lekker te springen op luchtkussens. Wederom top georganiseerd!

Ook al moest ik soms even op mijn tanden bijten omdat ik baalde van het primitieve. Of de schreeuwende kinderen in de ochtend. Of het ongedierte…..Tóch heb ik een super vakantie gehad! En de kinderen en Andries ook!! Deze camping is zeker een aanrader, en wellicht gaan we er nog wel een keertje heen.