Follow:
diary

Hillybilly’s Diary #199

hillybillybeauty.nl

Een week waarin er weer een paar klusjes afgestreept konden worden. We hebben nu een mooie overkapping in de tuin, het zwembad staat en we kunnen met het mooie weer prachtig genieten in de tuin van de mooie bloemen. Zalig! Ook werd mijn moeder deze week 60 en hadden we haar verjaardag gezellig bij hun thuis. En uiteraard druk bezig met mijn Weight Watchers avontuur….

Maandag

Vandaag meteen goed beginnen met mijn Weight Watchers app. Ik kan alles makkelijk bijhouden en zie precies wat ik op een dag allemaal mag eten. En de recepten die erin staan! Ik heb meteen een mega boodschappenlijst gemaakt voor een aantal gerechten die ik wil maken. Heerlijke verantwoorde appeltaart bijvoorbeeld…mjammie!

Mijn ontbijt bestond uit kwark met fruit….een 0 punten ontbijt. Prima!

Tijdens onze vakantie was het onkruid de lucht ingeschoten. Andries en Thomas gingen dus even aan de slag…

Ook waren de laatste gordijnen klaar. Onze slaapkamer heeft nu ook nieuwe gordijnen. Nog een paar meubels waar we op wachten en het huis is voorlopig wel af!

In de avond besloot ik gezonde pompoensoep te maken. Het was even klooien met de staafmixer (uiteindelijk dus de keukenmachine gepakt), maar het was heerlijk. En ook dit was een heel magere maaltijd. En nog gezond ook!

Uiteindelijk was dit helemaal gemixt tot een oranje soep. Zalig!

Dinsdag

Amy moest vandaag naar de tandarts en ik deed ondertussen de boodschappen. Het was een duur bezoekje aan de supermarkt. Haha

Maar ik kon hierdoor wel wat lekkere recepten van WW maken! (als je trouwens lid wordt via mijn linkje, dan krijgen jij en ik een maand gratis lidmaatschap)

Ik maakte een lekkere spinazie quiche en in de avond als lekkernij wafels met Skyr en aardbeien! Soms verbaas ik mij erover wat je allemaal kan eten en tóch binnen je punten blijven.

Mijn ontbijt is tegenwoordig standaard. Kwark met fruit…

En nog een iets minder leuk iets… We krijgen tzt een nieuwe lease auto (ik hoop over een week of 2), en tot die tijd rijden we nog in onze oude bak. Die heeft al veel schade, maar dit had voor mij niet gehoeven 😉

Zucht……

In de middag gingen we nog even bij het nieuwe appartement van mijn broer kijken. Altijd leuk als iemand een mooi nieuw huis heeft!

Woensdag

Vandaag ging ik met de kids naar mijn moeder haar verjaardag. Mijn moeder werd 60 en we hadden een gezellige dag bij mijn ouders thuis. Door de pandemie geen feest, wat ze eigenlijk wilde, maar een gezellig middagje thuis. En uiteraard moet de sjoelbak tevoorschijn worden gehaald!

We zouden daar patat blijven eten en dat is in de week dat je net bent begonnen met je nieuwe etenswijze natuurlijk lastig. Dus over de hele dag at ik zoveel mogelijk 0 punten gerechten zodat ik wel gezellig patat met een snack kon mee eten….prima oplossing!

En met zo’n ontbijt is dat absoluut geen straf!

We hadden een hele gezellige dag. Veel gelachen, gekletst en genoten van elkaar. Rijkdom!

Donderdag

Vandaag een heerlijke, zeer warme, dag. Ik ging met Thomas even lopend naar het centrum. Een lekkere wandeling en even in beweging.

Ook ging ik weer even aan het bakken. Ik merk dat ik, door het aanbod aan zoveel recepten, zin krijg om de keuken in te duiken. En dat is voor mij héél bijzonder! hahaha

Vandaag werd er ook gewerkt aan de overkapping. Lekker in de warmte…haha

Ik begon aan een heerlijk boek. Ik heb hem, as we speak, bijna uit. Een aanrader! The seven husbands of Evelyn Hugo.

En mijn avondeten….de quiche die ik van de week maakte. Ik had voor mijzelf nog wat over in de koelkast…hmmmm

In de avond kwamen mijn vader en (bonus)moeder nog even langs om naar de overkapping te kijken. En ter plekke werd besloten om eindelijk het zwembad op te zetten….het zou vrijdag zó warm worden, dan moet je toch een zwembad in de tuin?

Vrijdag

Wat een bloedhete dag! Wow! De kinderen hebben daarom genoten van het heerlijke zwembad!

En wat is de tuin toch een plaatje op dit moment…

Ook kreeg ik nog 2 prachtige boeken opgestuurd. Bedankt Uitgeverij Rainbow!

Verstand en gevoel van Jane Austen.

En De Muze van Jessie Burton

En toen het eindelijk een klein beetje begon af te koelen is het heerlijk om onder de overkapping te chillen. We zijn er zo blij mee!

Zaterdag

Vandaag was het ook best een heerlijke dag. Ik besloot om in de ochtend lekker onder de overkapping met mijn cappuccino en boek te gaan zitten. Zalig plekje!

Ik was sowieso al heel blij deze dag. Ik had in de ochtend gewogen en al 2 kilo kwijt! Nadat ik zolang al op die 4 kilo bleef hangen is het super fijn weer een dalende lijn te zien in mijn gewicht. Top!

In de middag had ik een mega lunch. Een flinke omelet die vulde! Tot aan het avondeten had ik geen honger meer…haha.

Verder deed ik die dag niet zo heel veel. Een beetje bakken, lezen en rommelen in huis. Heerlijk!

Zondag

Thomas is zo blij met het zwembad! Ook al was het vandaag niet super warm, Thomas ging er toch in. Bikkel!

In de middag kwamen mijn schoonouders langs om de camper te brengen. Andries gaat met de kids 2 nachtjes met de camper weg aankomende week (ME-TIME!!). De kinderen hebben er zin in! Na het avondeten ging ik met Thomas en Amy nog even een flinke wandeling maken. Zij kregen als beloning een ijsje, dus nog een leuke afsluiter van het weekend. En ik heb weer een gezonde wandeling gehad.

Aankomende week wordt het weer flink warm. Dus ik denk dat ik dan ook weer even het zwembad in duik en ontzettend ga genieten van de overkapping. Wat hebben we toch een heerlijke tuin!